ASSALAMUALAIKUM,SALAM SEJAHTERA & 1 MALAYSIA pon blh laa kepada siapa yg sempat singgah ke laman kesedaran ini...tiada apa yg nk aq bicara di sini kecuali kesedaran...aq hrp,kpd korg yg ingn share ttg kesedaran or wht ever 2x5 kew,,,korg blh kongsi di sni...apa yg aq ingin smpi kn disini ialah ttg ksedaran yg sering bkaitan dgn kita iaitu kesedaran realiti,fantasi dan mati(dunia abadi).aq taw aq bkn 100% sempurna,nth2 50% pon xsmpai...that y aq wujud kn laman kesedaran ini utk aq dan kamu yg setia...

Khamis, 6 Januari 2011

Kembali ke Pangkal Jalan..

kenapa ada dua jalan disini
aku tak tahu
kemana arah yang kutuju
Aku belum kenal daerah ini
petunjukpun takku ada
padahal….
sebentar lagi gelap
Dikananku persimpangan yang begitu luas
jalannya licin pantulan
cahanya berkilau
indah… memukau…
aku ingin sekali kesana
dikiriku ada jalan kusam
seperti tak dijejak
penuh semak berteman duri
gelap…
tanpa cahaya tiang lampu
mungkin tak ada waktuku
tuk melangkah kesana
aku mulai berjalan
melangkah dengan penuh semangat
menuju impian
terang dan menyenangkan…
namunnn…
sekian lama ku ayun langkah
kenapa jalan ini kian menyempit
sepi..sunyi…
kemana lagi kan ku ayun
semuanya menipuku
apa aku harus kembali
ke pangkal jalan
mengulang langkah dari awal
tapi…perjalananku begitu jauh
aku takut waktu tak beriku kesempatan
aku terlalu jauh mengayun langkah
badanku busuk
kakiku  berlumpur
rambutku dinaungi kutu-kutu
tulang-tulangku ngilu
sekujur tubuhku tak lagi bersih
aku takut orang-orangg disana mengejekku
mungkinkah ada jalan itu
untuk orang dusta sepetiku..
demi tekadku…
tak apa kucoba mengulang
aku harus mengulang
biarpun semua keindahan ini harus hilang
selamt tinggal jalanku..
keindahanmu telah menipuku…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan